Innføring av modernisert folkeregister i spesialisthelsetjenesten

Dagens folkeregister skal moderniseres. Folkeregisteropplysningene vil bli levert på nytt format. I tillegg vil det komme nye tjenester som gir mulighet for forbedret funksjonalitet.

Moderniseringen berører alle virksomheter som sender inn eller bruker opplysninger fra Folkeregisteret. Spesialisthelsetjenesten er både produsent (sender inn opplysninger) og konsument (henter ut og benytter opplysninger) av folkeregisteret. 

Modernisering av folkeregisteret vil medføre følgende endringer for spesialisthelsetjenesten:

  • Digital løsning for melding om dødsfall og dødsårsak

  • Oppdatert løsning for melding om fødsel

  • Nye og oppdaterte tjenester for bruk av personopplysninger

Nasjonal IKT har ansvaret for å tilrettelegge og koordinere arbeid med innføring av modernisert folkeregister i spesialisthelsetjenesten.


Fant du det du lette etter?
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.